VÄSTTRAFIK

Tar lyssnarna till nästa hållplats

Kommunikationsstrategi

... genom en podcast om kollektivtrafik och den hållbara stadens utveckling.

Västtrafik har i uppdrag att fördubbla resandet fram till 2025 i förhållande till 2006. Under dessa år har vardagen förändrats fullständigt vilket gör att dagens krav på Västtrafik är annorlunda än förr. För att lyckas ska kollektivtrafiken vara något som kunderna väljer, i stället för något de måste åka med.

Ett led i den här positionsförflyttningen är podcasten Nästa hållplats. Där samtalar Västtrafiks vd Lars Backström med spännande experter om morgondagens kollektivtrafik – och om de trender som påverkar vårt sätt att resa: urbanisering, individualisering, digitalisering och hållbarhet.

Solberg har tillsammans med Västtrafik utvecklat koncept och innehåll.

Bilden visar Västtrafiks Lars Backström och Johan Trouvé från Västsvenska Handelskammaren inför inspelning av podden Nästa hållplats.

RESULTAT

Podcasten har lyckats fördjupa samtalet om kollektivtrafik och är en naturlig del av förändringen av hur kunder och andra intressenter uppfattar Västtrafik.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Robert Odenjung

Robert Odenjung

Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke