Maximera Almedalen

Låt mig säga det redan nu: Det är värt besväret! Förutsatt att du vet varför du åker till Almedalen, förstås.

Maximera Almedalen

Det finns minst fyra skäl att åka: 

  1. Du vill lära dig något nytt i denna gigantiska lektion i samhällskunskap.
  2. Du vill träffa rätt personer under öppna och avspända former. Här har du chansen att få närkontakt med människor som annars är svårtillgängliga.
  3. Du vill testa en tes, en idé eller en kampanj för att kolla responsen.
  4. Du vill sälja produkter, attrahera kunder eller värva medlemmar.

Beroende på syftet med din resa kan du välja att flanera med öppet sinne och ta vara på chanserna när de dyker upp, du kan vara med och debattera dina frågor på andras scener eller du kan själv arrangera ett seminarium, ett mingel eller en gatuaktivitet.

Väljer du att arrangera något eget ska du vara extremt noga med att formulera ditt budskap och att välja din panel. Publiken lockar du med en oemotståndlig rubrik i Almedals-programmet. Glöm inte att fixa vatten, kaffe och gärna något tilltugg. Frukost, lunchmacka och fika lockar.

Den sista lilla detaljen då?

Boendet fixar du på Blocket eller Airbnb. Gör det nu. Har du eller hyr du bil funkar det fint att bo en bra bit utanför Visby eftersom avstånden är korta.

Frågor på det?

Hör gärna av dig till Susanne Spicar. Hon är på plats i Almedalen som moderator även i år.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Robert Odenjung, Senior Consultant and PR and Brand Strategy Advisor på Solberg

Robert Odenjung

Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke

Lärdomar av Oceana-branden

26 mars 2024

Under ett frukostseminarium hos oss berättade Lisebergs PR- och kommunikationschef, Mårten Westlund, för första gången publikt om kommunikationsarbetet före, under och efter branden i Oceana.