Mycket lyckat Brand in West

Vi är fortfarande överväldigade av all input efter förra veckans #brandinwest. Det var oerhört spännande att få lyssna på företrädare för LYNK & CO och Lindex.

Mycket lyckat Brand in West

Andreas Kåreby är Senior Global Brand and Marketing Manager på LYNK & CO och berättade varför världen behöver ytterligare ett bilmärke. Den målgrupp bolaget vänder sig till är urban och vill egentligen inte ha bil. Men i och med att LYNK & CO är ”Born Digital” och skapad för att vara delbar med andra, så är företaget övertygat om att nå en ny sorts kunder. Försäljningen börjar i Kina i år, och bilen premiärvisas på bilmässan i Shanghai i april.

Marknadsförares och kommunikatörers problem har varit att folk säger en sak – och gör något helt annat. Therese Blom är CRM Business Developer på Lindex och har varit involverad i en studie kring neuromarketing. Vad händer i hjärnan när människor tar till sig budskap? En slutsats som hon delade med sig under #brandinwest var att print inte alls var dött – utan tvärtom fungerar bra som komplement till onlinekommunikation. 1+1 blir 3, om man först skickar ut print och sedan kompletterar med mejl.

På twitter kan du fortfarande följa dagen genom #brandinwest. Dessutom har vännerna på Plyhm Kommunikation skrivit om seminariet i sin blogg. Tack till alla talare och andra deltagare som kom och gjorde eftermiddagen så bra!

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Robert Odenjung

Robert Odenjung

Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke

Castellum om den nya EU-taxonomin

05 maj 2021

Filip Elland, hållbarhetschef för Castellum, besökte Solberg för att under ett webinar berätta mer om företagets hållbarhetsarbete utifrån de nya rapporteringskraven. Han pratade bland annat om EU-taxonomin.