Onepager

Volvo Cars lanserar sin första annual report online

För ett tag sedan bloggade jag om ett nytt onlineformat för rapportering - onepagers. Vi är stolta över att nu kunna visa upp Volvo Cars första annual report online! Det är en onepager med de viktigaste budskapen från årsredovisningen, förstärkta med extramaterial i form av videos.

Volvo Cars lanserar sin första annual report online

Volvo Cars har ett starkt varumärke. Detta tog vi självklart tillvara i designen och formspråket som reflekterar Volvo Cars ”Made by Sweden”, med sobra toner och en nordisk känsla i bilderna.

Endast det viktigaste ur den 116 sidor långa rapporten finns med i onlineversionens sex sektioner:

  • In brief
  • CEO comment
  • Our world
  • Strategy
  • Value Creation
  • Meeting customer expectations

Vi vill särskilt lyfta fram presentationen av strategin som presenteras med hjälp av flikar. Två perspektiv: Uppnådda mål till och med 2015 och 2016 och framåt. Flikpresentationen ger en bra översikt av en komplex uppställning.

Onlinerapporten producerades parallellt med den tryckta produkten och de båda produkterna lanserades samtidigt.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Cecilia Gravenfors, Business Director på Solberg

Cecilia Gravenfors

Business Director, Partner

Lärdomar av Oceana-branden

26 mars 2024

Under ett frukostseminarium hos oss berättade Lisebergs PR- och kommunikationschef, Mårten Westlund, för första gången publikt om kommunikationsarbetet före, under och efter branden i Oceana.