Guld och silver för Volvo Cars

Vi är stolta över att Volvo Cars har tagit både guld och silver med produktioner från Solberg i ARC Awards 2018.

Guld och silver för Volvo Cars

Det är onlinerapporten för Volvo Cars årsredovisning 2017 som har vunnit guld i kategorin Design/Graphics. Rapporten fick även silver i kategorin Interactive Annual Report. Det är det tredje året som Solberg har designat, utvecklat och producerat onlinerapporten för årsredovisningen tillsammans med Volvo Cars, och det andra året som den får pris i denna tävling.

I årets produktion har vi arbetat mycket med filmer samt även med musik från Miss Li i den inledande sektionen. Mjuka animeringar och snygga bildövergångar används genomgående i rapporten, som går i årets färg Crystal White. Vi har arbetat mycket med att förenkla interaktionen och skapa tydliga call to action.

ARC står för Annual Report Competition och är en av världens största internationella tävlingar inom Investor Relations, och arrangeras av den oberoende arrangören MerComm i USA. Juryn för ARC Awards som har mer än 30 domare, bedömer innehåll, kreativitet och design, och hur väl rapporten kommunicerar företagets corporate story genom kreativitet, tydlighet, effektivitet och excellens.

I 2018 års upplaga av tävlingen var det flera tusen inskickade bidrag från 65 länder runt om i världen.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Jeanette Gustafsson, Senior Consultant and PR Advisor på Solberg

Jeanette Gustafsson

Seniorkonsult och rådgivare PR