COWI

Bättre tillsammans i employer branding-kampanj

... genom filmer och artiklar som ökade trafiken till karriärsajten.

COWI är ett ledande nordiskt konsultföretag som skapar mervärde för kunder och samhället i stort genom sin verksamhet inom teknik, ekonomi och miljövetenskap. Med 6 700 medarbetare driver de mer än 10 000 projekt samtidigt och bidrar på så sätt till hållbara samhällen världen över.

COWI lanserade under 2021 en employer branding-kampanj under rubriken Bättre tillsammans för att lyfta bra partnerskap och på så sätt spegla företagets positiva kultur och spännande projekt.

I kampanjens första del publicerades sju berättelser i film, bild och text om kollegor som gör varandra bättre. Genom organisk spridning och sponsrade inlägg lyckades COWI förmedla kampanjbudskapen genom nätverk, sociala medier och traditionell media. Kampanjen fortsätter under 2022, men de första berättelserna finns på COWIs webb. Solberg har ansvarat för copy, filmproduktion och fotografering. 

Målet var att förstärka varumärket internt och externt, och leda trafik till företagets karriärsidor på webben. Resultatet var en internt ökad stolthet, ökad trafik till webben och ett ökat intresse för COWI som arbetsgivare.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Robert Odenjung, Senior Consultant and PR and Brand Strategy Advisor på Solberg

Robert Odenjung

Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke