SKF har arbetat för att minska friktion i över 100 år. I dag tillgodoser de behov i mer än 40 branscher med produkter, tjänster och tekniska lösningar som hjälper kunderna att utvecklas. Därmed bidrar SKF till en enklare vardag, världen över.
SKF är ett av världens starkaste varumärken med mer än 38 000 kompetenta medarbetare som arbetar för att få saker och ting att gå snabbare och längre, men också renare och säkrare. Företagets produkter finns överallt där det krävs friktionsfri rörelse.
I års- och hållbarhetsredovisningen beskriver bolaget hur de möjliggör rörelse med minsta möjliga energianvändning.
Samarbetet mellan Solberg och SKF omfattar rådgivning, koncept, copy, projektstyrning, design och produktion av rapporten.
Solberg har under de senaste åren bidragit med hållbarhetsrådgivning, design och produktion av illustrationer för cirkulära ramverk, SKF:s Investor Letter samt presentation till kapitalmarknadsdagar.
Resultat
Års- och hållbarhetsredovisning har utvecklats i linje med den rapportering som tidigare prisats av Svenska Publishingpriset. Med omdömet ”För en sober publikation med utmärkt textflöde, snygg färgsättning och god typografi” – vann SKF och Solberg både Guld och Grand Prix i 2023 års tävling.
Kontakta oss om du vill veta mer!

Jeanette Gustafsson
Seniorkonsult och rådgivare PR