Solbergs kunder Arjo och Swedfund har nominerats i tre kategorier i årets Publishingpris! Vinnarna tillkännages på Publishinggalan den 4 november.
Arjo – Digital årsredovisning
Arjos års- och hållbarhetsredovisning lyfter hur bolagets erbjudande möter vårdens behov av hållbara lösningar. Syftet med den interaktiva versionen (iPaper) är att förstärka varumärkets premiumkänsla. Den har en horisontell layout som förbättrar den digitala läsbarheten och innehåller animerade element som förtydligar budskap och länkar till fördjupad information, samt extra material som filmer och illustrationer för att skapa ytterligare insikt i Arjos verksamhet.
Se tävlingsbidraget
Swedfund – Digital årsredovisning och Webb
Swedfunds integrerade rapport är nominerad i två kategorier och visar hur bolaget uppfyller sitt uppdrag att bekämpa fattigdom genom hållbara investeringar. Kommunikationskonceptet "Investing for" med en symbolisk switch visualiserar effekterna av insatserna. Rapporten kompletterades med en webbversion som riktar sig mot samarbetspartners och bygger på Swedfunds nya visuella identitet. Designen är pedagogisk och engagerande, med tydlig struktur, stark typografi och ett färgstarkt bildmanér för att skapa en engagerande, uttrycksfull och informativ rapport.
Kontakta oss om du vill veta mer!
