Kriskommunikation

Så kommunicerade sig Resia ur rekonstruktionen

Genom strukturerad och väl genomtänkt kommunikation lyckades Resia få nio av tio borgenärer att godkänna ackordet. Under vårt webinar berättade Resias HR- och kommunikationschef Henrik Larsson hur de gjorde.

Så kommunicerade sig Resia ur rekonstruktionen

Som en direkt följd av pandemin försvann i stort sett efterfrågan på resor och möten, vilket drabbade branschen kraftigt. Resia var ett av de bolag som tvingades till stora förändringar och som inte hade något annat alternativ än att ansöka om rekonstruktion.

Sett till antalet borgenärer var den här rekonstruktionen Sveriges största genom tiderna - och Resia lyckades få mer än 90 procent att tacka ja till det förslag till ackordsuppgörelse som erbjöds kunderna. Solberg har varit stöd i den här processen när det gäller PR och kriskommunikation.

Under ett webinar berättade Resias HR- och kommunikationschef, Henrik Larsson, om hur företaget gjorde för att kommunicera sig igenom rekonstruktionen.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig till

Robert Odenjung

Robert Odenjung

Seniorkonsult och rådgivare PR och varumärke

Tack för att du varit en del av vårt 2020!

17 december 2020

Under året har vi bland annat haft nöjet att se hur många av våra kunder fått ta emot priser och utmärkelser för sina årsredovisningar. Tre av våra kunder hamnade under året även på topp tio i rankingen av världens bästa årsredovisningar; SKF, AB Volvo och ICA Gruppen. Läs också här om Concordia Maritime som fick pris för Sveriges bästa årsredovisning.