solberg insights

"Purpose is essential to everything we do"

I en bransch som är så komplex som automotive, vill Polestar kommunicera transparent. Det är, säger Andrew Lytheer, Head of Communications and PR på företaget, en förutsättning för att agera hållbart. Och det har också präglat företagets arbete med sin första årsrapport.

"Purpose is essential to everything we do"

Under Solberg Insights berättade Andrew Lytheer om hur Purpose präglade arbetet med företagets årsrapport. Här under har vi en nyinspelning av den dragning som han genomförde - och som fördjupade sig i de tre perspektiven på årsrapportens kommunikation:

  • Looks
  • Cooks
  • Hooks

Solberg är så stolta över att ha fått vara med och producera Polestar Annual Report 2020.

Strategisk designer eller rutinerad projektledare?

10 juni 2022

Vi behöver bli fler i vår Designstudio och söker därför efter två nya glada kollegor. Är du en idérik och leveranssäker strategisk designer med känsla för det redaktionella formatet, som har kundens affärsnytta i fokus och är grym på att skapa och presentera koncept och designlösningar för B2B, oavsett medie? Eller är du en rutinerad, pragmatisk och relationsskapande projektledare som kan ta ansvar för att planera, organisera och leda vårt team och våra kunder genom olika faser av en komplex produktionsprocess?

Senior IR-rådgivare

22 mars 2022

Vi på Solberg hjälper våra kunder att bli ännu bättre i sitt IR-arbete och att kommunicera det effektivt. Vi är grymma på rapportering och tillsammans med våra kunder vinner vi varje år priser både i Sverige och internationellt. Till vårt växande rådgivningsteam söker vi nu en senior rådgivare.

Senior hållbarhetsrådgivare

22 mars 2022

Vi behöver bli fler i vårt Hållbarhetsteam! Solberg är en av Sveriges ledande kommunikationsbyråer. Vi söker nu en engagerad, driven och erfaren kollega som brinner för hållbarhet och kommunikation.