SKF och Solberg vinner dubbelt i Publishingpriset
Tillsammans med SKF vann Solberg guld i Publishingpriset i kategorin Digitala publikationer/Digitala årsredovisningar. Juryns motivering till guldet för SKF:s årsredovisning lyder: ”För en sober publikation med utmärkt textflöde, snygg färgsättning och god typografi.”
Bland samtliga vinnare i det fyrtiotal olika kategorier som Publishingpriset prisar, var det fem produktioner som tilldelades Grand Prix. I år gick Grand Prix inom Digital publikation till SKF:s Årsredovisning. Den motiveringen lyder: ”För stor variation och utmärkt utnyttjande av mediet.”
Publishingpriset är en årlig jurybedömd pristävling som sedan 1990 har premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. I år tog Solberg plats i Publishingprisets Hall of Fame.
I Solbergs projektgrupp ingick Lotta Åkerström (AD), Per Åkerberg (Rådgivare/copy) och Jeanette Gustafsson (Rådgivare och kundansvarig)